A nehézségek ellenére is jó évet zárt Gyula

A forgalom alig 3 százalékkal marad el a koronavírus-járványt megelőző 2019-es év adataitól, így a nehézségek ellenére jó évet zárt a turisztikai szektor a Békés vármegyei fürdővárosban – mondta a Gyulai Turisztikai NKft. ügyvezetője csütörtökön sajtótájékoztatón.

Komoróczki Aliz a város első négycsillagos szállodájában, az Elizabeth Hotelben tartott sajtótájékoztatón elmondta, az idegenforgalmi adóköteles (ifa) vendégéjszakák száma 403 ezer volt, amiből több mint 180 millió forint idegenforgalmi adót fizettek be a vendégek.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a gyulai szálláshelyek tavalyi árbevétele közel 7,6 milliárd forint volt, melynek 27 százalékát a külföldi, 73 százalékát a belföldi vendégkör költötte el.

Komoróczki Alíz

Fotó: Facebook / Görgényi Ernő

A több mint 200 ezer vendég 18 százaléka érkezett külföldről, több mint 30 ezren Romániából, amely a legnagyobb küldőpiac; mellettük ezres nagyságrendben Szerbiából, Szlovákiából és Németországból – tette hozzá az ügyvezető.

Görgényi Ernő polgármester beszámolt az önkormányzati tulajdonban lévő legfőbb állandó turisztikai attrakciók látogatottságáról. A Gyulai Várfürdőt “normál üzletmenetben” mintegy 600 ezren látogatják évente; tavaly ez a szám az üzleti tervben rögzítettnél jobban alakult, meghaladta az 547 ezret.

A gyulai várat csaknem 100 ezren látogatták meg, a már hat éve megnyitott Almásy-kastély pedig több mint 78 ezer látogatót vonzott 2022-ben – tette hozzá.

Görgényi Ernő

Fotó: Facebook / Görgényi Ernő

Az MTI kérdésére válaszolva Komoróczki Aliz elmondta: az önkormányzat adócsoportjának kimutatása alapján az idén januárban és februárban is több vendégéjszakát töltöttek Gyulán, mint egy évvel korábban, a növekedés januárban 27, februárban 6 százalék körüli volt, amihez hozzájárult, hogy Magyarországon és Romániában is hosszabb volt a téli iskolai szünet.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Gyulai Turisztikai NKft. tulajdonosa 50 százalékban az önkormányzat, 50 százalékban pedig a kisebb szálláshelyeket, apartmanokat tömörítő Gyulai Idegenforgalmi Egyesület, továbbá a legnagyobb szállodák, így a Hunguest Hotel Erkel, az Aqua, a Corvin és a Komló Hotel mellett mostantól az Elizabeth és a Wellness Hotel, és hamarosan a Park Hotel is.

Görgényi Ernő szerint ez a rendszer biztosítja, hogy az önkormányzat, valamint a szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező, versenyszférában működő szállásadók közösen hozzák meg a döntéseket a marketingkampányokról és a turisztikai arculatról.

Megváltozott idén a finanszírozási mód is. A szállodák saját büdzséjükből 80 forintot adnak ifa-köteles vendégéjszakánként az NKft. költségvetéséhez, a Gyulai Idegenforgalmi Egyesület a hozzá befolyt tagdíjjal azonos mértékű hozzájárulást fizet, az önkormányzat az idei évtől további 80 forinttal 230 forintra emeli adóköteles vendégéjszakánként a működési hozzájárulást, emellett 40 millió forintot ad a cég alapműködéséhez.

Komoróczki Aliz elmondta, így lehetőségük van új marketingkampányt indítani, amellyel leginkább a magasabb költési hajlandóságot képviselő hazai célcsoport megtalálása a fő céljuk.

Forrás: turizmus.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.